Contactformulier

klik hier

Actietelefoon:

06-10183652

Informatie Algemene Verordening Persoonsgegevens

Hieronder volgt voor u als hulpvrager informatie over uw persoonsgegevens. Bij persoonsgegevens gaat het om alle informatie over u als persoon.

Voor meer informatie over de bescherming van uw gegevens en welke rechten u heeft, verwijst het voice-mailbericht op de telefoon van Charitas en het hulpvragenformulier naar dit document.

Welke gegevens

Charitas Oisterwijk vraagt, om u te kunnen helpen met uw hulpvraag, naar:
- uw naam;
- uw adres;
- uw telefoonnummer;
- uw gezinssamenstelling;
- uw e-mailadres.

Toestemming

Als u belt met Charitas en uw gegevens opgeeft, geeft u daarmee toestemming uw gegevens te verwerken en uit te wisselen.
Als u op de website het hulpvragenformulier invult, geeft u op het formulier toestemming uw gegevens te verwerken en uit te wisselen.

Doel

Uw gegevens worden gevraagd om u te kunnen bereiken en de hulpvraag te beoordelen, met name in het overleg met andere instanties zoals de gemeente, Juvans, Kredietbank etcetera.

Rechten

U heeft altijd het recht uw gegevens in te zien. U kunt uw gegevens beperken of wijzigen. Ook heeft u recht op informatie. Tot slot kunt u altijd uw gegevens laten verwijderen.
Wilt u één van deze dingen? Neem dan contact op met de secretaris via nummer 06-20087292 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Hulpvragen

Uw gegevens worden digitaal opgeslagen op één laptop. Deze wordt beheerd door de secretaris. Op de maandelijkse vergadering worden de hulpvragen van de afgelopen maand besproken. Dan hebben alle bestuursleden van Charitas toegang tot de, met een wachtwoord beveiligde, gegevens. Na de vergadering wordt de maandlijst door alle bestuursleden verwijderd. Alleen de secretaris heeft dan nog toegang en deze verwerkt de maandlijst in een jaarlijst.
De jaarlijst wordt gebruikt door degene die de administratie bijhoudt en het bestuurslid dat de hulpvragen van de nieuwe maand behandelt. Na de maandelijkse vergadering wordt de jaarlijst door hen verwijderd.

De maandlijsten en jaarlijst worden door de secretaris gearchiveerd op de laptop van Charitas. De maand- en jaarlijsten worden niet langer dan noodzakelijk gearchiveerd en daarna verwijderd.

Acties

Bij acties, zoals bijvoorbeeld die van de kerstpakketten en de zwembadkaarten, wordt, zo veel mogelijk, gebruik gemaakt van digitale aanmelding. Deze gegevens worden verzameld op de website van Charitas. De gegevens worden alleen gebruikt om de betreffende actie te kunnen organiseren. Na afloop van een actie worden alle via de website verzamelde gegevens niet langer bewaard dan noodzakelijk is. 

Tijdens de actie hebben de bestuursleden en webmaster van Charitas toegang tot de gegevens. 

Samenwerking

Charitas werkt samen met diverse maatschappelijke instanties. Denk bijvoorbeeld aan de gemeente Oisterwijk, Juvans maatschappelijk werk en Kredietbank. Soms worden door deze organisaties persoonsgegevens doorgegeven om u te kunnen helpen. Omgekeerd kan Charitas uw gegevens ook aan hen doorgeven om u te helpen.

Vragen en klachten

Heeft u een vraag over hoe Charitas omgaat met uw gegevens of een klacht, bel of mail dan met 06-20087292 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. U kunt ook een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.